Ile byś nie spała, wiecznie jesteś zmęczona ? PRZECZYTAJ

Jesień… Piątek- końcówka tygodnia czujesz już zmęczenie ? Pewnie najchętniej poszłabyś już spać ?
Ja nie 💪

Koniecznie pamiętaj o suplementacji witaminy D3 (naturalna, rozpuszczona w oleju lub przyjmowana z posiłkiem tłuszczowym) ! Do witaminy D3 dołącz obowiązkowo witaminę K2 MK7- bez niej Twoje kości i zęby będą słabe, a wapń zacznie wędrować do tkanek miękkich zapychając tętnice, zwapniając nerki…
Naturalnym źródłem witaminy D3 jest synteza podskórna pod wpływem promieni słonecznych (UVB) 👉 mówiąc krótko potrzebne nam słońce 🌞Niestety o tej porze roku brakuje słoneczka.
Dlatego też ogólne zalecenia mówią o konieczności suplementacji witaminy D w okresie jesienno-zimowym.

Nie chorujemy dlatego, że nagle jesienią i zimą uaktywniają się wirusy i bakterie. One są cały rok. Ale latem mamy słońce !
Niedobory witaminy D latem nie istnieją, chyba, że ktoś chowa się przed promieniami słonecznymi ze względu na stan zdrowia.

Więc częściej chorujemy jesienią i zimą bo spada nasza odporność ➡️bo nie mamy odpowiedniej ilości witaminy D3 ➡️ bo nie ma słońca 
Aby ustalić odpowiednią dawkę witaminy D, warto wykonać badanie jej poziomu naszym organizmie (określenie poziomu 25OH) przez pobranie krwi i najlepiej na tej podstawie ustalić odpowiednie stężenie witaminy, które należy regularnie przyjmować.

Gdy poziom witaminy D jest za niski w naszym organizmie, powstaje ryzyko wielu chorób :
nawracające infekcje
choroby układu sercowo-naczyniowego (nadciśnienie, miażdżyca, zawał, udar, wylew)
insulinooporność
niedoczynność tarczycy
Hashimoto
cukrzyca typu 1 i 2
depresja
RZS
toczeń
nowotwory, gdy jej poziom jest ekstremalnie niski (<10)
i wiele innych…