jedz śniadanie i chudnij !

Ile razy zdarzało Ci się wybiec z domu bez śniadania? A może robisz tak codziennie? Brak czasu oraz brak apetytu są najczęstszymi przyczynami omijania porannego posiłku. A niejedzenie rano śniadania ma dużo niekorzystnych efektów, przede wszystkim sprzyja otyłości.

Śniadanie jest pierwszym i najważniejszym posiłkiem dnia. Poświęcenie rano piętnastu minut na zjedzenie śniadania będzie procentowało przez cały dzień dobrym samopoczuciem i lepszą koncentracją, a na dłuższą metę pozwoli uniknąć nadwagi, a nawet cukrzycy.

 

Śniadanie powinno stać się najważniejszym posiłkiem dnia zwłaszcza dla osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. Badania wykazały, że regularne spożywanie śniadań ma pozytywny wpływ na utrzymanie prawidłowej masy ciała. Naukowcy na 43. dorocznej Konferencji Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego donieśli, że ludzie jedzący śniadanie mają znacząco mniejsze ryzyko otyłości, niż ci, którzy tego zwykle nie robią.  Jedzenie śniadania pozwala utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi w godzinach porannych, kiedy organizm powinien być bardzo aktywy. Ponadto poranny posiłek pozwala utrzymać termogenezę na właściwym poziomie i utrzymać względnie stały poziom metabolizmu. Śniadanie pomaga kontrolować uczucie głodu w ciągu całego dnia i zmniejsza prawdopodobieństwo późniejszego przejadania się. Wyniki badań pokazują, że osoby niejedzące śniadań spożywają większą ilość energii w tracie dnia niż osoby regularnie spożywające śniadanie.

Brak śniadania powoduje, że w ciągu dnia czujemy się bardziej głodni, co skutkuje spożywaniem dużej ilości jedzenia w godzinach popołudniowych i wieczornych. Spożywanie posiłków głównie wieczorem jest natomiast kolejnym krokiem prowadzącym do nadwagi i otyłości. Wieczorne pyszności bardzo szybko są odkładane w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej.

 

Ponadto badania wykazały, że regularne spożywanie śniadań ma pozytywny wpływ nie tylko na utrzymanie prawidłowej masy ciała, a także na koncentrację, pamięć i dobre samopoczucie w ciągu dnia.

 

Pamiętaj o śniadaniu, jest ono najlepszym przyjacielem zdrowia, dobrego samopoczucia i zgrabnej sylwetki.

 

Kiedy najlepiej zjeść śniadanie ?
Maksymalnie do godziny po przebudzeniu, a najlepiej do pół godziny po przebudzeniu. Jedzenie 3 godziny po wstaniu z łóżka i szczycenie się, że się zjadło śniadanie jest niestety złudne. Organizm jest głodzony, wtedy, gdy najbardziej potrzebuje energii i mikroelementów z pożywienia i takie późne jedzenie śniadania nie jest obojętne dla naszego zdrowia !
Takie nawyki powodują, że te późne śniadanie i dalsze posiłki zamiast być prawidłowo trawione i napędzać metabolizm – są niestety odkładane i zamieniane częściowo w tłuszcz.  To często jest przyczyną niepowodzeń w walce o zgrabną sylwetkę !

Co najlepiej wybrać na śniadanie ?
Ponieważ rano po wstaniu z łóżka wydziela się najwięcej kortyzolu w ciągu doby (pomijając sytuacje bardzo stresowe, gdzie nadnercza mają bardzo duży wyrzut kortyzolu), to kortyzol uruchamia proces glikogenolizy, a więc glikogen z wątroby zaczyna się rozpadać na glukozę, która ma nam dać napęd na chwilę 🙂 Jeśli chcemy zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów, albo zadbać o gospodarkę węglowodanową , bo np mamy problem z insulinoopornością to jedzenie posiłku zbyt obfitego w węglowodany rano nie jest wskazane. Najlepiej wybrać omlet, jajecznicę z boczusiem i papryką, jajka na miękko + warzywa, sałatka z jajkiem i awokado!