WITAMINA D, suplementować czy nie ?

WITAMINA D🌞

Parę słów od dietetyka Graviola na temat witaminy D. Gdzie ją znajdziemy?
-tłuste ryby morskie
-jaja
-pełne mleko oraz produkty mleczne
-oleje roślinne
Niestety, podaż witaminy D z pożywienia jest stanowczo za mała aby pokryć nasze zapotrzebowanie na nią.
Witamina D może być również wytwarzana przez nas samych, jest to jednak możliwe tylko przy odpowiedniej ekspozycji naszego ciała na słońce. Co oznacza słowo “odpowiedniej”?
Należy przebywać na słońcu pomiędzy godziną 11 a 13, mieć odsłonięte 80% powier
zchni ciała, nie używać filtrów UV, przebywać na słońcu 20-25 min, powietrze nie powinno być zanieczyszczone. Wymienione warunki dla większości z nas są niestety niemożliwe do spełnienia, dlatego dietetyk Graviola zaleca suplementację witaminy D, nawet w okresie letnim. Od czego zacząć ? Dietetyk Graviola radzi aby przed rozpoczęciem suplementacji wykonać badanie pomiaru witaminy D. W laboratorium  należy poprosić o oznaczenie poziomu 25-OH-D3. Witamina D należy do witamin rozpuszczalnych w tłuszczach dlatego to bardzo ważne aby zawsze przyjmować ją z posiłkiem zawierającym tłuszcze!

 

Dzięki suplementacji witaminy D możemy zapobiegać jej niedoborom, które mogą m.in. zwiększać skłonność do infekcji, prowadzić do zaburzeń gospodarki węglowodanowej, zwiększać ryzyko nowotworów złośliwych i wiele, wiele innych.