8 kroków do poprawy zdrowia

1. WODA – pij około 2 litrów wody dziennie – zapewnia ona lepszy transport witamin i minerałów do naszych komórek, wszystkie procesy zachodzą w środowisku wodnym, jeśli dostarczamy jej wystarczającą ilość mamy lepszy metabolizm, prawidłowe funkcjonowanie mózgu, piękne i lśniące włosy, piękną nawilżoną cerę, dokładnie oczyszczony organizm

2. GRAJ W ZIELONE – co najmniej 3x w tygodniu postaw na koktajl na bazie zielonych warzyw (sałaty, szpinak, liście rzodkiewki, kiełki lucerny, kiełki brokułu, ogórek, seler naciowy, brokuł) – duża ilość bioflawanoidów działa stymulująco na poprawę działania naszego układu immunologicznego.

3. DOKŁADNE GRYZIENIE – przeżuwaj dokładnie pokarm- w ślinie znajdują się enzymy trawiące pożywienie. Im dokładniej pogryziesz tym więcej wchłoniesz witamin i minerałów oraz zjesz mniej kalorii w ciągu dnia.

4.TŁUSZCZ- nie unikaj tłuszczu w diecie – zwłaszcza  zdrowych kwasów tłuszczowych np. olej lniany, jaja, masło, awokado, orzechy, migdały, olej kokosowy, olej konopny. Stosując odrobinę kwasów tłuszczowych do większości posiłków wyregulujesz gospodarkę węglowodanową – brak wilczego apetytu

5. PROBIOTYKI –  Najlepiej wykonać diagnostykę jelit pod względem zaburzeń flory jeliotowej, ale jeśli badania i celowana probiotykoterapia są dla Ciebie zbyt dużym wydatkiem – zacznij stosować probiotyk wieloszczepowy (co najmniej 4 szczepy)

6. TURBO DRZEMKA  – jeżeli masz możliwość wygospodaruj sobie 30 min drzemkę w ciągu dnia (sen polifazowy ). Taka drzemka pomaga lepiej reagować na stres,  poprawia wrażliwość insulinową (zalecane dla osób z problemami pracy nadnerczy oraz tarczycy- podwyższony kortyzol, niedoczynność tarczycy, Hashimoto)

7. EDUKACJA – interesuj się zdrowiem się każdego dnia, tylko świadomość swojego ciała i pożywienia może uchronić cię przed chorobami cywilizacyjnymi.

8. RÓWNOWAGA- wyrabiaj dobre relacje z pożywieniem,  jedz wszystko- ale w rozsądnych ilościach.  Żyjemy w cywilizowanej (niestety) toksycznej Europie, gdzie mamy do dyspozycji w większości wysokoprzetworzone pokarmy, które nie mają nic wspólnego z żywnością, którą jedli Nasi dziadkowie. Raz na jakiś czas zjedz śmieciowe jedzenie. Podejdź do diety racjonalnie.  W przeciwnym razie pamięć jelitowa na niezdrowe pokarmy zaniknie i jak po roku tylko i wyłącznie zdrowego EKO jedzenia zjesz mały kawałek pizzy – może skończyć się to niezłą rewolucją jelitową lub nawet zatruciem pokarmowym !

9. Jeżeli jesteś głodna/-y wiedzy zapraszam na konsultację 🙂 https://www.facebook.com/gravioladietetyk/
http://dietetykgraviola.pl/