Czy masz chorą tarczycę ? Sprawdź !

☝️Oto lista objawów, które mogą towarzyszyć źle pracującej tarczycy :
➡️wrażliwość na zimno, zimne dłonie i stopy, temperatura ciała poniżej 36,6 º C
➡️spowolnienie funkcji umysłowych, poranne uczucie zmęczenia, zaburzenia mowy
➡️skłonność do zaparć.
➡️zwolnione tętno
➡️zaburzenia profilu lipidowego
➡️przewlekłe zmęczenie i osłabienie, stany depresyjne
➡️nadwrażliwość, bóle i zawroty głowy.
➡️nadmierne wypadanie włosów, kruche paznokcie, pękanie skóry na piętach.
➡️przyrost masy ciała.
➡️nawracające infekcje.
➡️zespół napięcia przedmiesiączkowego, utrata libido

Jak w warunkach domowych wstępnie sprawdzić czy masz problem z niedoczynnością tarczycy ?

➡️WYKONAJ DOMOWY TEST
🔴Wieczorem przygotuj termometr i umieść go w pobliżu łóżka.
🔴Natychmiast po przebudzeniu zmierz temperaturę pod pachą ( nie wstawaj z łóżka ).
🔴Zanotuj odczyt temperatury.
🔴Pomiar temperatury rób w tym samym czasie codziennie.
🔴Wykonuj test co najmniej przez 5 kolejnych dni.
🔴Twoja temperatura powinna być pomiędzy 36,6 ° C i 36,8 ° C.

➡️Temperatura poniżej 36,6 ° C wskazuje na niedoczynność tarczycy !

Źródło : naturomed . pl

PROMOCYJNY LISTOPAD

PROMOCYJNY LISTOPAD
Wejdź w nowy rok bez żadnych postanowień.
Wejdź w nowy rok z pełnym zadowoleniem i dumą, że część planów i postanowień już jest w trakcie realizacji 

Do stycznia możesz zgubić nawet 6 kg, jeśli naprawdę się postarasz i nie będziesz mnie oszukiwać !

TYLKO KURACJE ROZPOCZĘTE W LISTOPADZIE biorą udział w promocji. Sam zdecyduj, którą opcję wybierasz.
Albo pierwszy tydzień diety GRATIS, albo rabat 20% NA CAŁĄ KURACJĘ (rabat nie dotyczy pierwszej konsultacji, a jadłospisów, podczas trwania kuracji dietetycznej)

Do zobaczenia ! 
518 839 211

NIE MAM CZASU NA DIETĘ !

“Nie mam czasu na dietę”
“Pracuję, więc nie mam kiedy gotować”
“Jak jeść, żeby chociaż nie przytyć ?”
“Mam Hashimoto, nie uda mi się schudnąć, to wszystko wina tarczycy”

Przy małym dziecku, prowadzeniu firmy, przy codziennym gotowaniu, sprzątaniu, zakupach, układaniu diet, odpowiadaniu na milion maili i wiadomości na fb- z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że też BRAK MI CZASU. Ale to właśnie brak czasu spowodował, że ciągle szukam jak najłatwiejszych rozwiązań. Wyspecjalizowałam się w układaniu diet i zaleceń , dzięki którym na przygotowaniu potraw spędzisz minimalną ilość czasu albo dowiesz się , co i w jakich proporcjach wybrać, aby nie przytyć !

Jeśli chcesz się dowiedzieć ile powinnaś/eś zjeść i co wybierać – zamów 7 – dniową dietę oczyszczającą ! Dzięki niej Twoja masa ciała już napewno nie poszybuje wysoko w górę  🙂

Przepisy na zdrowe słodycze (gdybyś jednak zdecydował/a się na zrobienie czegoś zdrowego na szybko) otrzymasz gratis !

Dietę kupisz tutaj : https://graviolasklep.pl/produkt/dietaoczyszczajaca/?fbclid=IwAR3nBVU9stpQS80JQq6ylJ9t1kKvAx2lG7zBzTxu9_ie9b1oSGPj6_k7e8c

INSULINOOPORNOŚĆ, na czym polega ??

 

INSULINOOPORNOŚĆ,  na czym polega??

U osób z insulinoopornością obserwujemy nieprawidłową reakcję tkanek organizmu na działanie insuliny.

Co to dokładnie oznacza ? Oznacza to, że glukoza w naszym organizmie nie jest odpowiednio pobierana i metabolizowana, przez co jej poziom we krwi nie ulega obniżeniu. Trzustka w odpowiedzi na to chcąc obniżyć poziom glukozy produkuje jeszcze więcej insuliny- prowadzi to do “błędnego koła”.

Jakie są przyczyny insulinooporności?Może mieć ona podłoże genetyczne, na to niestety nie mamy wpływu.Jednak należy pamiętać, że największe ryzyku insulinooporności występuje u osób z nadwagą, otyłością (szczególnie predysponująca do insulinooporności jest otyłość trzewna, czyli brzuszna).Z kolei do nadmiernej masy ciała prowadzi z reguły nieprawidłowa dieta oraz brak aktywności fizycznej.

Jakie są najczęstsze objawy insulinooporności? Zaliczamy do nich: senność po posiłku, ciągły głód, przyrost masy ciała, może również przebiegać bezobjawowo.Objawy te nie są specyficzne przez co insulinooporność może być czasem ciężka do zdiagnozowania.W celu stwierdzenia insulinooporności warto wykonać: metaboliczną klamrę euglikemiczną, test tolerancji insuliny, krzywą cukrową, badanie HOMA-IR.

Jak wygląda leczenie insulinooporności?Kluczową rolę odgrywa tutaj odpowiednio indywidualnie dobra dieta, a także odpowiednio dobrana aktywność fizyczna.Należy pamiętać o tym, że nie należy bagatelizować insulinooporności, gdyż nieleczona może prowadzić do rozwoju cukrzycy typu II.

JAK PORADZIĆ SOBIE Z DNĄ MOCZANOWĄ ?

 

Czy rozpoznajesz na jaką chorobę cierpi osoba na powyższym zdjęciu? Dziś parę słów od dietetyka Graviola na temat dny moczanowej, inaczej nazywana również podagrą. Choroba ta polega zwiększonym stężeniu kwasu moczowego i w wyniku tego na odkładaniu się w stawach kryształów moczanu sodu. Do występowania tej choroby predysponują m.in. takie czynniki jak:

wiek (ryzyko zachorowania wzrasta wraz z wiekiem)

-płeć (mężczyźni zapadają na nią częściej)

-uwarunkowania genetyczne- na te czynniki nie mamy niestety wpływu.

A na co mamy wpływ? Dietetyk Graviola radzi aby zwrócić uwagę na dietę, nie powinna ona obfitować głównie w mięso, podroby), a także na nadmierne spożywanie alkoholu.

Typowymi objawami podczas jej napadów są:

-silne bóle stawów

-staw jest obrzęknięty

-skóra napięta, czerwona i ciepła.

W leczeniu dny moczanowej nie bez znaczenia jest dieta, jaką więc dietę powinny stosować osoby cierpiące na dnę moczanową? Dietetyk Graviola poleca ograniczyć spożycie mięsa, podrobów, wywarów mięsnych, strączków, gdyż jest to źródło puryn, z których powstaje kwas moczowy, należy również ograniczyć spożycie alkoholu, w szczególności piwa ( w szlaku przemian metabolicznych z alkoholu również powstają puryny). Ważna jest natomiast:duża podaż płynów (przynajmniej 1,5l), aby “przepłukać” nadmiar kwasu moczowego, produkty “dozwolone”to m.in.mleko i produkty mleczne, w przypadku owoców należy jak najczęściej sięgać po wiśnie ze względu na wysoką zawartość związków antyzapalnych tzw. antyocyjanów. Badania wykazały,że osoby jedzące wiśnie miały rzadsze napady dny moczanowej.

 

Jesteś w ciąży lub planujesz ciążę ? PRZECZYTAJ !

Jesteś w ciąży lub planujesz ciążę ? Zastanawiasz się jakie witaminy i mikroelementy oprócz zdrowej diety powinnaś dodatkowo uzupełniać ? Czy w ogóle trzeba coś dodatkowo uzupełniać ?

 

 

Staram się układać diety, tak by zapewniały odpowiednią podaż witamin i minerałów, ale jeśli nie masz dostępu do prawdziwie ekologicznej i czystej żywności od rolnika – to niestety nie dasz rady uzupełnić niedoborów samym zdrowym jedzeniem – bo po pierwsze musi być na prawdę super jakości, po drugie musiałabyś zjeść duże ilości ponad 20 różnych warzyw i owoców, a dodatkowo pełne zboża, strączki, mięso, jaja- aby zwiększyć biodostępność składników odżywczych.

Wysoka zawartość witamin i minerałów jest bardzo ważna, ale ich biodostępność również. Co Ci z dużej zawartości, gdy z jakiejś przyczyny (pestycydy, nawozy (np glifosat), metale ciężkie) składniki zawarte w żywności nie mają szans się wchłonąć, a są jedynie źródłem energii ?

Jakie witaminy i minerały przyjmowałam w ciąży ?
– d3 + k2
– wit C
– selen, jod, witamina E, cynk, foliany (metafolin), wit B- complex, naturalny beta karoten
– krzem z borem
– magnez ( w postaci chlorku, soli epsom i obowiązkowo gorzkiej czekolady – min 80% kakao)

Pewnie pomyślisz sobie, że “wystarczy kupić witaminy i minerały prenatalne – wszystkie mamy tak robią”, albo “lekarz kazał mi brać tylko kwas foliowy”.
A czytałaś skład takich preparatów ? Jaka jest zawartość witamin  i minerałów ? – pewnie się zdziwisz jak napiszę, że prawie niewystarczająca nawet dla maluszka, a co dopiero dla Ciebie ! Dlaczego większość mam jest senna w trakcie ciąży, wypadają im włosy i ciągle łapią skurcze ? Zauważyłaś takie objawy mimo przyjmowania mieszanek witaminowych ?
Maluszek budujący swój organizm potrzebuje bardzo dużo witamin i minerałów – wtedy Tobie zaczyna brakować i stąd objawy niedoborów nasilają się. Wniosek nasuwa się sam : ich ilość jest zbyt mała by pokryć Twoje zapotrzebowanie, które tak na prawdę zależy np od poziomu we krwi żelaza, hematokrytu, hormonów tarczycy, witaminy D- a wiadomo, że u każdej mamuśki nie jest takie same 🙂 Traktuj Siebie i Swoje maleństwo indywidualnie – nie jesteś “WSZYSCY” 🙂

Dobrej jakości naturalne witaminy znajdziesz w sklepie graviola 
https://graviolasklep.pl/

A gdybyś potrzebowała porady jak jeść podczas ciąży i podczas karmienia piersią – umów się na konsultacje

 chętnie pomogę ! 🙂

Dlaczego warto karmić piersią ?

W ostatnim czasie sporo mówi się na temat karmienia piersią, czy warto ??🤔

Zapoznajcie się z krótkim artykułem dietetyka Graviola na ten temat i poznajcie odpowiedź 😊.

Według Światowej Organizacji Zdrowia, (WHO) karmienie dziecka piersią jest najlepszą metodą żywienia, która zapewnia mu optymalny wzrost oraz rozwój. Zaleca się wyłączne karmienie piersią przez pierwsze 6 miesięcy życia, a następnie kontynuowanie karmienia piersią jednocześnie włączając pokarmy uzupełniające Tak duże poparcie dla karmienia piersią wynika z jego licznych zalet. Skład mleka matki nie jest stały przez cały okres laktacji. Ulega on nieustannym zmianom tak, aby w jak najlepszy sposób zaspokoić wciąż zmieniające się potrzeby dziecka. Mleko matki jest dla dziecka łatwiej przyswajalne , gdyż jest ono dostosowane swoim składem do wrażliwego, stale rozwijającego się układu trawiennego dziecka. Niemowlęta karmione mlekiem matki rzadziej chorują na kolkę, zaparcia, gazy czy nadmierne ulewanie pokarmu. Niemowlę spożywające mleko matki, otrzymuje dawkę przeciwciał wzmacniających jego układ odpornościowy. Dzięki temu rzadziej narażone jest na występowanie chorób infekcyjnych niż jego rówieśnicy karmieni mieszankami mlecznymi. Karmienie dziecka piersią ma także dobroczynny wpływ na zdrowie matki. Obniża ono bowiem ryzyko wystąpienia nowotworu piersi u kobiet. Ponadto matka nie musi się martwić o przygotowanie pokarmu, gdyż jest on stale dostępny dla dziecka. Eksperci w dziedzinie żywienia, alergologii i pediatrii jednogłośnie twierdzą, że wyłączne karminie dziecka piersią przez okres 6 miesięcy jest najlepszą metodą zapobiegania alergii u niemowląt.

 

Kwasy omega 3 i omega 6 – niezbędne dla naszego organizmu 

 

Dlaczego kwasy omega 3 i omega 6 są tak ważne dla naszego organizmu?

Niektóre kwasy omega 3 ( ALA kwas alfa-linolenowy) i omega 6 (kwas linolowy -LA) zaliczamy do grupy NNKT, czyli niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Dostarczanie ich z zewnątrz jest konieczne, gdyż są to kwasy tłuszczowe, których nasz organizm nie jest w stanie sam wytworzyć.Co stanowi ich źródło?
-orzechy
-ryby
-migdały
-skorupiaki
-algi
-oleje roślinne (olej lniany, rzepakowy, oliwa z oliwek)


Należy jednak pamiętać, że NNKT ulegają degradacji (zniszczeniu) pod wpływem wysokiej temperatury, zatem jeżeli chcemy żeby np. olej rzepakowy czy lniany zachował swoje cenne właściwości użyjmy go do polania sałatki, a nie do smażenia. 🙂
Jakie zadania spełniają one w naszym organizmie ?
-wpływają na pracę układu sercowo-naczyniowego
-regulują gospodarkę lipidową naszego organizmu
-wpływają na rozwój układu nerwowego
-NNKT wykazują również korzystne działanie układu immunologicznego(odpornościowego)
-badania pokazują również, że mogą one obniżać ryzyko występowania alergii u dzieci
Istotne jest zachowanie odpowiedniego stosunku pomiędzy kwasami omega 3 a omega 6. Powinien on maksymalnie wynosić 1:5 (n3:n6). Niestety z reguły te proporcje są w naszej diecie zaburzone (np 1:20), wynika to z tego, że w żywności występuje z reguły więcej kwasów omega 6 niż omega 3. Warto więc np. włączyć do swojej diety olej lniany, który charakteryzuje się największą z pośród wszystkich olei zawartością kwasów omega 3 ( podobnie jak olej konopny ).

WITAMINA D, suplementować czy nie ?

WITAMINA D🌞

Parę słów od dietetyka Graviola na temat witaminy D. Gdzie ją znajdziemy?
-tłuste ryby morskie
-jaja
-pełne mleko oraz produkty mleczne
-oleje roślinne
Niestety, podaż witaminy D z pożywienia jest stanowczo za mała aby pokryć nasze zapotrzebowanie na nią.
Witamina D może być również wytwarzana przez nas samych, jest to jednak możliwe tylko przy odpowiedniej ekspozycji naszego ciała na słońce. Co oznacza słowo “odpowiedniej”?
Należy przebywać na słońcu pomiędzy godziną 11 a 13, mieć odsłonięte 80% powier
zchni ciała, nie używać filtrów UV, przebywać na słońcu 20-25 min, powietrze nie powinno być zanieczyszczone. Wymienione warunki dla większości z nas są niestety niemożliwe do spełnienia, dlatego dietetyk Graviola zaleca suplementację witaminy D, nawet w okresie letnim. Od czego zacząć ? Dietetyk Graviola radzi aby przed rozpoczęciem suplementacji wykonać badanie pomiaru witaminy D. W laboratorium  należy poprosić o oznaczenie poziomu 25-OH-D3. Witamina D należy do witamin rozpuszczalnych w tłuszczach dlatego to bardzo ważne aby zawsze przyjmować ją z posiłkiem zawierającym tłuszcze!

 

Dzięki suplementacji witaminy D możemy zapobiegać jej niedoborom, które mogą m.in. zwiększać skłonność do infekcji, prowadzić do zaburzeń gospodarki węglowodanowej, zwiększać ryzyko nowotworów złośliwych i wiele, wiele innych.

 

 

 

Dlaczego nie mogę schudnąć ?

Dlaczego nie mogę schudnąć ?

Dlatego, że ułożona przeze mnie dieta to czasami za mało by zrzucić zbędne kilogramy i pozbyć się niekomfortowych dolegliwości.

Być może są jakieś choroby towarzyszące, które utrudniają odchudzanie, wpływają na Twój metabolizm, np niedoczynność tarczycy, hashimoto, cukrzyca, insulinooporność (która często idzie w parze z Hashi i nawet nie masz pojęcia, że być może ją masz)
Być może przyjmujesz leki na stałe, które metabolizując w Twoim organizmie wpływają na gospodarkę wodno-elektrolitową i powodują nadmierne zatrzymywanie płynów (poczytaj ulotki swoich lekarstw, sprawdź jaki wpływ mogą mieć na Twój metabolizm, hormony) ?
Być może masz źle dobrane leki, ponieważ Twój lekarz przepisuje je każdemu tak samo – nie słuchając jakie masz objawy i nie dobierając przy tym indywidualnie w zależności od wieku, płci, masy ciała, Twoich wyników badań i samopoczucia, które opisujesz na wizycie.
Być może żyjesz właśnie w ogromnym stresie, który jest najczęstszą przyczyną braku efektów (kortyzol blokuje lipolizę).
Być może tak bardzo przejmujesz się tym, że jesteś na diecie, ważąc się każdego dnia rano i wieczorem, że ciągłe wyrzuty kortyzolu blokują lipolizę (spalanie tkanki tłuszczowej).
Być może nastąpiła nieprawidłowa interpretacja wyników badań przez lekarza i nie zwrócenie uwagi na rzeczywisty problem?
Może ostatnio więcej ćwiczysz i zmienia się skład ciała, a nie masa ciała ?
Może objadasz się zdrowymi produktami (“przecież orzechy są zdrowe”) nie zwracając uwagi na to, że to jednak też kalorie i te dodatkowe 500 kalorii ma ogromne znaczenie , nawet jeśli pochodzi ze zdrowych produktów ?
A może celowo tniesz kalorie, by szybciej schudnąć – obniżając tempo przemiany materii ? W końcu jakieś minimum jest niezbędne do prawidłowej pracy metabolizmu, by waga się nie zatrzymywała, albo, żebyś wręcz nie zaczął/zaczęła tyć?
Być może jesz prawidłową ilość posiłków, ale przerwy pomiędzy nimi sięgają nawet 6-7 godzin i w ciągu dnia głodzisz się – nadrabiając zdrowymi posiłkami wieczorem?
Albo zwyczajnie nie stosujesz zaleceń, nie pijesz odpowiedniej ilości wody (chociaż na każdej wizycie podkreślam jak bardzo ważna jest jej prawidłowa podaż) tłumacząc, że nie dasz rady tyle wypić – ale wypicie 5-6 kaw nie stanowi problemu, zamieniasz sobie posiłki – źle bilansując przy tym dzienny jadłospis, powodując zaburzone proporcje pomiędzy poszczególnymi makroskładnikami – przychodząc do mnie zaskoczona/-y, że brak efektów ?

Kochani, bądźmy uczciwi wobec siebie – ponieważ wkładam mnóstwo pracy i wysiłku by jak najlepiej dostosować dla Was plan żywienia. Nie daję gotowców, do każdego podchodzę indywidualnie. A mogłabym – przynajmniej nie siedziałabym wieczorami nad jadłospisami, tylko zwyczajnie tak jak Ty – odpoczęłabym po całym dniu pracy spędzając czas z rodziną.

Musicie wiedzieć, że samo przychodzenie do mnie nie spowoduje, że schudniecie  To wymaga mojego i Waszego wysiłku. A ułożona dieta to dobry początek zmian, gdy nie wiesz od czego zacząć 

Do zdrowego zrzucenia wagi potrzeba wiele wysiłku i determinacji. Niestety nie jestem cudotwórcą – chociaż bardzo bym chciała i nie schudnę za Was, więc pracujcie uparcie